پیامبران الهی، در لشکر قائم آل محمّد(ص)
2.پایمردی بر سر میثاق ازلی، ابدی
یکی از کارهایی که پیامبران(ع) در هنگام رجعت انجام می دهند،
همراهی با پیامبر خاتم(ص) و وصیّ ایشان، برای برقراری
حکومت جهانی است. این بازگشت به خاطر میثاقی است که
در عالم ذرّ از همه ی پیامبران(ع) گرفته شده است.
الف -عهد شمشیر زدن برای حضرت امیر(ع)
حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) می فرماید:
«خداوند یکتا و بى همتا است... از پیمبران پیمان گرفت که به ما ایمان آورند
و یاری مان دهند؛ چنان که می فرماید: «آن دم که خدا از پیغمبران پیمان گرفت،
بقیه در ادامه مطلب
پیامبران الهی، در لشکر قائم آل محمّد(ص)
در سخنی زیبا از امام صادق(علیه السلام) آمده است: «و اللَّه خداوند از
زمان آدم تا پیغمبر خاتم هر پیغمبرى را که مبعوث گردانید،
دوباره به دنیا برمی گرداند تا در رکاب امیر المؤمنین(ع) جهاد کنند.»(1)
امّا پیامبران برای چه باز می گردند؟
1. انتقام از قاتلان
2. پایمردی بر سر میثاق ازلی، ابدی
متأسّفانه، در تاریخ ننگ آور بشریّت جنایات بسیاری علیه پیامبران
مهربان الهی(ع) صورت گرفته است. حضرت زکریّا(ع) را یهودیان
در میان تنه ی درخت قرار دادند و درخت را با ارّه بریدند.(3)
بقیه در ادامه مطلب
یازده پله زمین رفت به سمت ملکوت
یک قدم مانده ، زمین شوق شکفتن دارد
مهدی جان…
مارا به جبر هم که شده سر به راه کن
خیری ندیده ایم از این اختیارها...
مهدی جان !
این روزها معادلات دنیا بدجور گره خورده !
بیا و حل کن این معادله مجهول را …
گفتـم...
"چـرا مـرا بہ تـو حـق نـگاه نیـست"
"وصـل تـو"
سـرنـوشـت مـن روسـیاه نیـست...
گفـتا...
اگـر میـان مـن و تـو حجـاب شـد
"تقصیـــر" هیچـکس
بہ جـز گنـاه نیـست...
"آجرک الله یا صاحب الزمان
فکرشو بکن یک روزصبح بیدار شدی برای نماز یه دفعه بشنوی که:::
.
.
.
" اَلا یا اَ هلَ عالَمِ اَنا الامامٌ القائمُ الثانی عَشَر ، ( انا المهدی )
ای اهل عالم من امام قائم هستم ( منم مهدی )
" اَلا یا اَ هلَ عالَمِ اَنا الصَّمصامُ المُنتَقِمُ
" ای مردم جهان ، منم آن شمشیر انتقام گیرنده .
" اَلا یا اَ هلَ عالَمُ اِنَّ جَدّیَ الحسین قَتَلوهٌ عَطشاناً "
ای اهل عالم جدّم حسین را بالب تشنه کشتند .
" اَلا یا اَ هلَ عالَم اِنَّ جَدّیَ الحسین طَرَحوهُ عُریاناً "
ای اهل عالم بدن جدم حسین را برهنه و عریان روی خاک کربلا انداختند .
" اَلا یا اَ هلَ عالَمُ اِنَّ جَدّیَ الحسین سَحَقوهُ عُدواناً"
ای اهل عالم بدن جدم حسین را پایمال سمّ اسبها نمودند .
اللهم عجل لولیک الفرج
اخرالزمان و اوضاع مساجد در آن زمان
پیامبر اسلام(ص) در این زمینه فرمودند:
«... مساجدشان آباد است ولی از هدایت خالیست...»(1)
«قرآنها تزیین می شود، مسجدها آزین بسته می شود و مناره ها بلند می گردد»(2)
«... مساجدشان با اذان آباد باشد، ولی دلهایشان از ایمان تهی گردد...»(3)
همه چیز غیر از عبادت
رسول خدا(ص) در وصف کارهایی که در مساجد انجام می شود، فرمودند:
«مرد وارد مسجد می شود و دو رکعت نماز در آن نمی گذارد.»(4)
«... مساجد، محل برگزاری جلسات طغیانگرها شود...»(5)
بقیه در ادامه مطلب
آخرالزمان و زندگی سخت مومنان در آن زمان
ذلت و خواری مومنان
رسول خدا(ص) در توصیف اوضاع مومنان و خواری آنان در روزهای آخرالزمان می فرمایند:
«و زمانی خواهد آمد، که مومن در آن زمان از گوسفند زبون تر خواهد بود.»(1)
و امام علی(ع) فرمودند: «... در چنین روزگاری چیزی از شما باقی نمی ماند مگر ته مانده ای همانند ته مانده ی دیگ غذایی که خورده اند و یا باقیمانده ای که در ساک دستی باقی می ماند.»(2)
«اینان همانند پوستی که دباغی می شود شما را مالش و همانند گندمی که در خرمن کوبیده می شود شما را فشار می دهند.»(3)
«اینان مومن را از میان شما برای زجر دادن همانند پرنده ای که دانه ی چاق تر را انتخاب می کنند، بیرون می کشند...» (4)
بقیه در ادامه مطلب
سپاه خشم
سپاه خشم، اسم و یا بهتر بگویم یکی از اوصاف و ویژگی یاران امام زمان(عج) است.باید عرض کنیم که در ذهن اکثریت مردم چنین جمله ای جا افتاده است:
"وقتی امام زمان(ع) ظهور می کنند، آنقدر مردم را می کشند و کشت و کشتار انجام می دهند که خون تا زانوهای ایشان می رسد...." آیا به راستی به مفهوم و عملی بودن این جملاتی که راجع به امامی که صفت"رحمة للعالمین" برای ایشان بکار می رود؟!!!این ذهنیت از احادیث جعلی و ساختگی است که توسط افراد جاعل و دشمن امام و اسلام، مانند"محمد بن علی کوفی"، "ابوالخطاب"، "یونس بن ظبیان" و ... گفته شده است، برخاسته می شود. و هیچ سند و مدرکی ندارد و حتی تعداد این احادیث هم که در کتب شیعی راه پیدا کرده اند.پس سپاه خشم، نماد و مظهر خشم الهی نسبت به دشمنان خدا و آل محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) است. امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) می فرمایند:
" سپاه غضب(یعنی سپاهی که مظهر خشم الهی است) قومی هستند که در آخرالزمان، که از هر قبیله ای یک، دو، سه نفر می آیند تا به نه نفر برسند، که چون ابر پاییزی به صورت پراکنده می آیند. به خدا سوگند من امیر آن ها را می شناسم و اسمش را می دانم، و می دانم که هر گروهی کجا منزل می کنند.(1)
پی نوشت
1. غیبت نعمانی، ص 168، بشارة الاسلام، ص 42.
منابع:
تاریخ پس از ظهور، نویسنده: شهید سید محمد صدر، ترجمه حسن سجادی پور، انتشارات موعود عصر(عج)، تهران سال 1389، چاپ سوم، فصل چهارم، ویژگی یاران امام زمان(ع)، صص 253 و 254.
یاران امام زمان(علیه السلام)؛ مجموعه روایات مهدوی، گروه پژوهش مؤسسه فرهنگی موعود، انتشارات موعود عصر(عج)، تهران سال 1390، چاپ دوم، ص 22.
آهوی مشکین
در هر کجای این دنیا که باشی، وقتی دلت برای امامت پر می کشد، چشمانت را که ببندی؛ گنبد طلایی مانند ماه شب چهارده، همیشه در برابر چشم هایت می درخشد و آن عطر همیشگی باز به مشامت می رسد. هیچ وقت نه آن قرص قمرت از درخشش کم می شود و نه آن رایحه تغییر می کند...
مَثَل یاران امام زمان(عج)، مَثَل همین رایحه و درخشش ماه مشهد است. مَثَل آن ها بر روی زمین مانند مشکی است که همیشه فضا را معطر و مانند ماه، شبهای تاریک را روشن می کنند و هیچ گاه نورشان خاموشی ندارد.
رسول گرامی اسلام، محمد مصطفی(صلی الله و آله و سلم) می فرمایند:
"خوشا به حال کسی که او را دیدار کند، خوشا به سعادت کسی که او را دوست بدارد و خوشا به حال آن که به او معتقد باشد. خداوند آن ها را از هلاکت نجات می بخشد و به سبب اقرار به خدا و پیامبر خدا و امامان معصوم، خداوند درهای بهشت را بر روی آن ها باز می کند. مَثَل آن ها در روی زمین مانند مشک است که فضا را خوشبو می سازد و خود هرگز تغییر نمی یابد و مَثَل آن در آسمان ها مَثَل ماه تابان است که تابش و درخشش آن هرگز به تاریکی نمی گراید."(1)
****
پی نوشت
1. بشارة السلام، ص9. بحارالانوار، ج52، ص311.
یاران امام زمان(علیه السلام)؛ مجموعه روایات مهدوی، گروه پژوهش مؤسسه فرهنگی موعود، انتشارات موعود عصر(عج)، تهران سال 1390، چاپ دوم. ص 19.
قضاوت داوودی(ع)، قضاوت قائم آل محمّد(ص)
عمار ساباطى گويد: به امام صادق (علیه السلام) گفتم: شما اگر حاکم
شدیدچه حكمى مى كنيد؟حضرت فرمودند: «به حكم خدا و
حكم داوود[داوری می کنیم]؛ چون موضوعى به مامراجعه شود
كه حكم آن نزدما حاضر نباشد، روح القدس آن را به ما القاء مى كند.»
(1)همچنین ایشان فرمودند:
«هنگامی که قائم آل محمّد (ع) قيام كند، به حكم داود و سليمان
قضاوت می كند و گواه نمی خواهد.»(2)
براستی در زمان حضرت داوود(ع) کسی طاقت قضاوتی بی شاهد
و دلیل نداشت. چنانچه ما نیز در دوره و زمانه مان، چنین قضاوتی
برایمان غریب و تعجّب برانگیز است؛ امّا این نحوه ی قضاوت،
که به شیوه ی داوودی معروف است، روشی است که
حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه)در حکومت خودشان به کار می گیرند.
شیوه ای که در آن، حضرت، از کسی دلیل و مدرک و شاهد و ...
نمی خواهند؛ بلکه با علمی که خداونددر اختیارشان نهاده است،
حکم نهایی را صادر می کنند و چنین حکمی هرگز قابل بازگشت
نیست؛ چرا که سرچشمه اش، علم خداوندی است.
7. كلينى، محمد بن يعقوب، أصول الكافي، ترجمه كمرهاى، قم، چاپ سوم، 1375، ج3 ؛ ص117.
8. همان.